Tee oma ostud e-poest turvaliselt

Asjade ostmine internetist on üha tavalisem. Osta saab nii e-poest kui eraisiku ehk teise inimese käest. Ostes internetist, kontrolli aga kindlasti müüja tausta.

 Nii e-poest kui eraisiku käest ostes võid sattuda probleemide otsa, kuid enamasti on turvalisem kaupu soetada ikkagi e-poest, mis on nagu päris kauplus, kuid asub internetis.

Kui oled ostu teinud e-poest, siis on sul tarbijana õigused ja kohustused. Internetist ostmisel hoia alles kogu ostuga seotud teave. Pea meeles, et sul on õigus e-poega sõlmitud lepingust taganeda 14 päeva jooksul ning ostetud kaubal puuduse ilmnemisel esitada müüjale kaebus kahe aasta jooksul.

Triin Gretel: Interneti teel asju tellida on mugav: saad seda teha oma kodus ja ükskõik, millal soovid, ning tõenäoliselt leiad soovitud kauba e-poest võrreldes tavakauplusega mitu korda soodsama hinnaga. Siiski tuleb arvestada sellega, et kaup ei pruugi olla selline, nagu ootasid (pildid tõesti petavad ära), ning kauba saabumine võib võtta kaua aega või ei pruugi pakk üldse saabudagi. Tuleb mõelda, kuidas endale mugavam on, sest aeg on raha, ja seda otseses tähenduses. Saad valida, kas ostad e-poest soodsa toote ja ootad selle saabumist või lähed poodi ja saad soovitu kohe kätte.

Kas teadsid, et sul on võimalik kontrollida e-poe usaldusväärsust? Seda saab teha siin.

  • Kui sul on probleem Eesti e-poega, siis pöördu kõigepealt poe poole ning kui te koos lahendust ei leia, võta ühendust tarbijakaitseametiga. Kui oled aga ostu sooritanud mõnes välismaa e-poes, siis probleemide korral pöördu Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus Nendele võid kirjutada eesti keeles.
  • Kasuta KKK meetodit: kontaktid, kommentaarid, katse. Igal ettevõtjal peaksid veebilehel kirjas olema tema kontaktandmed, mida tasub kontrollida enne võimalike tarne-, toe- või tagastusprobleemide tekkimist näiteks Google Mapsi ja StreetView abil.
  • Ettevõtte mainest annavad ettekujutuse kommentaarid − vaata, kas müüjal on pikemat aega aktiivne Facebooki konto, ning jälgi sealset klientide tagasisidet, samuti uuri hinnavaatlus.ee foorumeid ja hinnanguid ning tuttavate tegelikke ostukogemusi.

Kui jääb väikegi kahtlus, katseta suhtlust ning saada müüjale e-kiri või helista, küsides näiteks tarnevõimaluse kohta Eestisse. Kui müügieelne suhtlus pole kraps ja viisakas, siis vaevalt see hiljem paremaks muutub.

Rohkem infot leiad Tarbijakaitseameti kodulehelt, kus on erinevaid sellekohaseid artikleid.

Koostatud Tarbijakaitseameti allika põhjal