Milline labor on Liikumislabor?

Liikumislabor on koolidele suunatud algatus, mille eesmärk on aidata kaasa elanikkonna liikumisaktiivsuse paranemisele. Piisav liikumisaktiivsus aitab hoida ja tugevdada füüsilist kui ka vaimset tervist. On väga oluline, et igas eas inimesed liiguksid piisavalt.

Hetkel keskendub Liikumislabor peamiselt laste ja noorte liikumisaktiivsuse toetamisele. Iga laps ja nooruk peab olema iga päev vähemalt 60 minutit mõõduka* intensiivsusega kehaliselt aktiivne. Kuid kas teadsid, et Eesti lastest ja noortest liigub piisavalt alla 20% ja samuti suureneb ülekaaluliste laste protsent. Igal lapsel ja noorel on võimalus oma liikumisaktiivsust ise reguleerida.

Liikumine enam kui 60 minutit päevas toob täiendavat kasu nii füüsilisele kui vaimsele tervisele. Liikumise juures on oluline sellega kaasnev liikumisrõõm. Aktiivset liikumist võib koguda terve päeva jooksul tehtavatest erinevatest kehalistest tegevustest, näiteks:

  • liikumis- ja sportmängud
  • matkamine
  • rattaga kooli sõitmine
  • võimlemine
  • jõuharjutuste tegemine
  • kehalise kasvatuse tunnis või treeningus osalemine.

Milline on mõõdukas kehaline aktiivsus?*

Mõõdukas kehaline aktiivsus (moderate physical activity) on näiteks kiirkõnd, rahulik ujumine, rahulik rattasõit, matkamine. Mõõduka intensiivsusega kehalised tegevused tõstavad südamelöögisagedust (65-75% ealisest maksimumist), inimesel tekib soojatunne ja sageneb hingamine. Selline tegevus tõstab keha ainevahetust 3–6 korda võrreldes puhkeoleku tasemega.

  1. aastast on kokku juba 40 Eesti kooli Liikuma Kutsuvate Koolide programmiga liitunud. Loe Liikumislabori kohta rohkem siit.

Koostatud TÜ Sporditeaduste ja Füsioteraapia Instituudi Liikumislabori allika põhjal