Kust saan mina kui tarbija abi?

Kui ostad mingi toote või kasutad mõnda teenust isiklikuks tarbimiseks, oledki tarbija. Sind kui tarbijat kaitseb ja kohustab sind tarbijakaitseseadus. Vahel võib juhtuda, et ilmnevad probleemid ja pead probleemidele hakkama lahendusi leidma.

Mida teha, kui oled tarbijana sattunud probleemidesse?

  • Esimese asjana pöördu alati müüja poole ning proovige leida koos lahendus. Müüja võib olla nii pood kaubanduskeskuses kui ka e-pood või mingi muu teenuse pakkuja, kellele oled maksnud toote või teenuse eest raha. Kui uued kingad või telefon streigivald – otsi abi!
  • Kui üheskoos lahenduse leidmine ei õnnestu, saad abi tarbija kaitseks loodud asutustest (näiteks Tarbijakaitseamet) ja nende koostatud materjalidest. Küsi ja pöördu julgesti!
  • Tea, et kui ostad kauba või teenuse eraisikult, siis ei laiene tarbijakaitsereeglid ja probleemide korral saad abi vaid kohtust. See tähendab seda, et kui ostad vabatahtlikul kokkuleppel ilma tšeki või kviitungita mõne toote, siis on hiljem pettust, halba kaupa ja tehingut raske tõestada.
  • Kui sooritad ostu e-poes või internetis vaata kindlasti, kas raha tuleb kanda eraisiku või ettevõtte/firma arvele.

Kelle poole pöörduda kui mured ei lahene?

  • Eestis vastutab tarbijate õiguste ja kaitse eest Tarbijakaitseamet.
  • Kui oled ostu sooritanud välismaal või mõnes välismaa e-poes, saad abi spetsiaalsest Euroopa tarbijakaitsekeskusest ehk ECC-keskusest.
  • Eestis asub EL-i tarbija nõustamiskeskus tarbijakaitseametiga ühes majas ning nende poole võid alati pöörduda eesti keeles.
  • Mõlema asutuse poole pöördumine on tasuta.
  • Lisaks on tarbijakaitseameti kodulehel tarbija abimees, kust võid pelgalt paari klikiga oma murele vastuse leida.


Koostatud Tarbijakaitseameti allika põhjal