Juhtus õnnetus! Mida teha?

Kui on juhtunud õnnetus, HELISTA alati 112! Kui helistad 112, vastab sulle väljaõppinud päästekorraldaja, kes aitab selgitada, mis juhtus ning saadab võimalikult kiiresti välja vajaliku abi – kiirabi, pääste, politsei.

Õnnetus ei hüüa tulles, seda teavad vist kõik. Õnnetusse või ohtlikku olukorda sattudes võib meid tabada paanika ja ärevus, olukord võib tunduda väga hirmus! Kuid ära unusta, et kiirabi, päästeamet ja politsei on ka kõige ohtlikumate ja keerukamate olukorda lahendamisel inimestele igati toeks ja abiks. Keerulises olukorras on oluline on tuletada meelde number 112 ja jääda võimalikult rahulikuks.

Kui helistad 112, ütle:

  • mis juhtus;
  • kus juhtus;
  • kuula küsimusi;
  • vasta neile rahulikult ja täpselt.

NB! Hädaabinumber 112 ei ole naljategemiseks või niisama helistamiseks. Ükski helistaja ei jää tänapäeval anonüümseks, politseil on töömeetodid helistaja leidmiseks ning 112-le asjata, nalja pärast või kuritahtlikult helistamise eest kohaldatakse ettenähtud karistusi.

Muud tähtsad numbrid, mida võib vaja minna:

  • Päästeala infotelefon – 1524
  • Kohalike omavalitsuste infotelefon – 1345
  • Perearsti nõuande telefon – 1220
  • Politsei- ja Piirivalveameti kliendiinfo telefon – 6123000

Kui vajad ise või näed kedagi, kes vajab abi, ära kõhkle ja helista 112. Iga sekund on oluline, et päästa inimese elu.

Loe lisaks siit, kuidas teha hädaabikõnet.

Vaata lisaks Häirekeskuse kodulehelt www.112.ee.


Koostatud
Häirekeskuse allika põhjal